Thursday, March 8, 2012

Tiang 40 - Jambatan Penang

Salam semua kpd yg sudi membaca..
Ptg ahad (4/3/2012) pas tgk jelajah joran kt tv3 baru aku sedar da sebulan x p mancing..
Terus TERplan dalam pala otak nk melepaskan gian..hu3
Mlm 2 baru nk msg en.Praba ajak p mancing, dan2 dia msg aku dlu..
Mmg kenalah...hahaha
So kami decide nk p mancing 2hari 1malam kt bwh jambatan penang (6-7 March 2012)..
Pagi 2 aku bajet sampai kt flat en.Praba pkol 10.30pg..
Tapi ntah cmna aku sampai 30minit awl plak..1st time aku awl..biasa aku la yg lambat
Keras bontot jugak la aku tunggu mamat ni...
Dalam pkul 10.45pg sampai di jeti ujong batu dgn excited nya..
Da sebulan x mancing la katakan..

TERsnap kaki la plak..keh3

Mengikut keadaan air time 2 yg x menentu..
Tekong m'cadangkan kami mancing di tiang 40..
1st tme kt tiang 2..so layan jela
Dengan menggunakan umpan ikan bilis hasil dr apolo..
Hasilnya agak lumayan jugak la...
Antara ikan yg bejaya di bawak naik jenahak, senangin, kerapu singa, ketuka..







Hasil utk 1st day mmg terbaek...
Time ptg sket mmg rancak, tapi syg direct tali putus...
Siyes aku ckp ptus..tarak kencing punya...
Kena upgrade tali plak pasni...
Kt bwh ni ada satu lagi pic..aku mls nk adjust..
Nnt semua pic berterabur blik...keh3
Time dpt bnyak ikan dan2 hp problem..hampesssss
Gmbar xbrapa jelas...


2nd day aku malas nak crita...
Mmg time 2 mmg xdak luck sangat2...
Mayb sronok sgt 1st day dapat bnyak..2nd day hameeek kawww...
Percayakah anda dr pagi sampai ke ptg dapat ikan duri je..?keh3
Xpenah2 dpt jackpot ikan duri teruk2 cenggini...
Apa2 pun bersyukur dgn apa yg ada...
Wassalam

No comments:

Post a Comment